Turkiet 2014

Vi åker nästan alltid till Turkiet på semester, nästan så att de blir varje år. Gärna mer än en gång per år. 
Förra året var jag iväg tillsammans med bara Mamma, på en mor och dotter tripp. Så underbart och mysigt, att få spendera all tid tillsammans med den bästa mamman som finns. 
Viserligen har jag varit i Turkiet ca 19 gånger nu, men de är en fantastisk plats med underbart folk, som man träffade redan som barn. Landet är som ett andra hem för mig, eller för familjen.
De blir en slags vardag när vi är där nere, vissa restauranger känner oss, vissa butikes ägare skriker av lycka när de ser oss. De är som en granne man har hemma. 
Denna resa var verkligen fantastisk, min bättre halva och en vecka med värme tillsammans. Dock blev jag sjuk tredje dagen, men vad gjorde det? Tiden var ändå underbar. Och den hjälpen man fick från alla :)
Förra året, 2015, var vi nere 2 gånger, på knappt 2 månader. Bilder från den semestern kommer upp inom kort också.
Alanya är en favorit stad, mysiga gator, mysiga kvällar, fantastisk solnedgång bakom berget, fest, dans och sång. Kan inte bli mycket bättre på en semester faktiskt. 
Längtar till hösten, då blir det troligtvis en till resa ner dit, för att hälsa på igen :)
 











Kom ihåg mig?
Hobbyfotograf från Motala, som nu mera bor i Jönköping. Livets alla stunder, innebandy och bilder. Canon EOS 1100D - Canon EF 50mm f/1.8 och Canon EF 55-250mm f/3.5-5.6

HannaVic logotype